dimecres, 12 de març del 2014

Amer, Rocasalva, Sant Roc i Sant Climent d’Amer

Rocasalva

9 de febrer de 2014

Cingles de Sant Roc
L’endemà vaig sortir d’Amer a dos quarts de deu del matí en direcció a l’ermita de Sant Roc. Vaig agafar la carretera en direcció a Sant Climent d’Amer i abans de girar cap a aquest petit nucli de població vaig tombar cap a l’esquerra, on hi havia un indicador que dirigia cap a  la Barroca. A partir d’aquest indicador comença una pista forestal que es va enfilant per la muntanya. Abans de començar la pujada forta es pot admirar la torre de Rocasalva (coneguda també per torre d’Amer), una mena de gran masia fortificada o petit castell amb forma de masia, situada a la falda del Puigdalí, habitada, per sort, i molt ben conservada. 

Amunt amunt, es pot veure l’indicador que assenyala que a mà dreta comença el corriol que porta a Sant Roc. El caminoi que s’endinsa enmig de bosc està molt ben indicat i després d’una hora ben bona de caminar a un bon ritme hom ja pot atènyer l’ermita de Sant Roc (602 m.). Poc abans d’arribar-hi, cap a un quart de dotze, a mà dreta, hi ha un mirador sobre els cingles amb unes vistes espectaculars. Uns minuts després vaig arribar a Sant Roc, ermita construïda el 1447.

Cingles de Sant Roc
Després de reposar una bona estona, vaig girar cua i vaig desfer el camí que acabava de recórrer. Cap a dos quarts de dues vaig arribar al petit i tranquil nucli de població (una església i alguna casa) de Sant Climent d’Amer, amb un temple del segle XVII. Segons em van explicar, Sant Climent, fins fa no massa temps era del tot deshabitat. Ara hi torna a viure gent. 
Cingles de Sant Roc
El camí
Paisatge des del mirador abans d'arribar a Sant Roc
Paisatge des del mirador d'abans de Sant Roc




Sant Roc

Sant Roc
Sant Climent d'Amer



Sant Climent d'Amer

Cementiri de l'església de Sant Climent d'Amer